Būk saugus elektroninėje erdvėje!

Kaip pranešti „Facebook“

*spausdinti*

Kaip pranešti apie pažeidimus „Facebook“
„Facebook“ – populiariausias socialinis tinklas tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje, turintis daugiau negu 1,5 mlrd. aktyvių vartotojų. „Facebook“ galima susirasti draugų bendravimui, žaisti įvairius žaidimus, dalintis nuotraukomis, vaizdo įrašais ir kt. Tačiau šis socialinis tinklas gali suteikti ne tik malonių įspūdžių, bet sukelti ir rūpesčių. Turbūt jau ne vienam teko susidurti ir su blogąja šio tinklo puse: įžeidžiantys ar grasinantys komentarai, suklastotos ir pavogtos paskyros, smurtinio ir seksualinio pobūdžio vaizdai, privatumą pažeidžiančios nuotraukos, rasinė neapykanta ir kt. Dažnas vartotojas, susidūręs su tokio pobūdžio turiniu, nežino ką daryti. Todėl pateikiame rekomendacijas, kaip reikėtų elgtis patekus į tokią situaciją.
„Facebook“ kūrėjai stengiasi jį pritaikyti viso pasaulio žmonių poreikiams. Todėl šis socialinis tinklas turi taisykles (community standards), kuriomis apibrėžiama, kas yra leistina, o kas yra draudžiama. Šiame socialiniame tinkle draudžiamas neapykantos kurstymas, patyčios ir įžeidinėjimai, smurtas ir grasinimai, nudizmas ir pornografija, medžiaga skatinanti savęs žalojimą, tapatybės vagystės, privatumo ir autorių teisių pažeidimai, sukčiavimas ir nepageidaujamos reklamos platinimas. „Facebook“ socialiniame tinkle užsiregistruoti gali tik asmenys, sulaukę trylikos metų.

„Facebook“ turi daugybę funkcijų ir jų nuolat daugėja. Kuo funkcijų daugiau, tuo sunkiau jas kontroliuoti. Netinkamas turinys gali būti įvairus (nepageidaujamos reklamos platinimas, netinkamos nuotraukos ar filmuota medžiaga, įvairūs komentarai, apgavystės ir kt.) ir gali atsirasti bet kurioje tinklalapio vietoje. „Facebook“ vartotojai apie įžeidžiantį, žalingą ar kitą netinkamą turinį gali pranešti, naudodamiesi mygtuku „Pranešti“ (angl. Report)“.

 

Detalius paaiškinimus, kaip rasti „Report“ mygtuką vienoje ar kitoje situacijoje galima rasti čia.

Pranešti apie netinkamą turinį taip pat galima pasinaudojus „Facebook“ pagalbos centru. Jį pasiekti galima paspaudus „Help“ mygtuką. Tinklalapyje jį galite rasti keliose vietose arba tiesiog paspausti šią nuorodą https://www.facebook.com/help/.

Atsidariusiame lange spaudžiame „Report an Issue“ arba „Report Something“, kaip parodyta žemiau pateiktame paveikslėlyje.

 

 

Kas jau bandė pranešti „Facebook“ administratoriams apie netinkamą turinį, turbūt žino, kad tai padaryti nėra labai paprasta. Paspaudus mygtuką „Report“, reikia pateikti atsakymus į dar keletą klausimų, parašyti komentarą. Žemiau esančiame paveikslėlyje pateikiame schemą, kurioje galima matyti, kokius veiksmus vartotojas turi atlikti, kol pranešimas pasiekia „Facebook“ administratorius. 

 

  

 

Jeigu į schemą pažvelgsime atidžiau, pamatysime, kad apie vieną dalį turinio gali pranešti tik konkretus vartotojas ar jo draugas, o apie kitą dalį turinio gali pranešti bet kuris vartotojas. Turinys, apie kurį gali pranešti visi, yra ribojamas įstatymų (smurtiniai, seksualinio pobūdžio vaizdai, informacija susijusi su narkotikais, neapykantos kurstymas, neteisėtas reklamos platinimas ir kt.). Konkretus vartotojas gali pranešti apie medžiagą, kurios viešinimas nepažeidžia įstatymų bendrąja prasme, bet pažeidžia jo privatumą. Pvz., asmeninių nuotraukų, telefono numerių ar pokalbių įrašų, finansinės informacijos viešinimas ir kt. Taip pat vartotoją įžeidžiantys komentarai.

Pranešti galima ir neturint „Facebook“ paskyros. Tai galima atlikti paspaudus jau anksčiau minėtus mygtukus „Report an Issue“ arba „Report Something“ (2 pav.) ir pasirinkus „Don‘t have an Account?“. Žemiau esančiame paveikslėlyje pateikta viena iš formų, kurią galima užpildyti, jei nesate „Facebook“ naudotojas.

 

 

„Facebook“ administratoriai, peržiūrėję pateiktą skundą, atsiunčia atsakymą, ar turinys pašalintas, ar ne.

Visą informaciją, kaip naudotis „Facebook“ galite rasti šio tinklalapio pagalbos centre .

 

Iškilus klausimams ar nepavykus pranešti „Facebook“ apie įžeidžiantį, žalingą ar kitą netinkamą turinį, visada galite kreiptis pagalbos į interneto karštąją liniją, išskyrus atvejus, kai netesėtai skelbiama asmeninė informacija.

Daugiau informacijos rasite čia.

 

Užduokite mums klausimą

Dienos klausimas

Ar žinote, kas yra dviejų veiksnių (faktorių) autentifikacija?
Rezultatai

IP

 

Naujienų prenumerata

Užsisakyti