BDAR

Slapukų naudojimo taisyklės

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis


Kaip pranešti socialiniams tinklams apie netinkamą turinį?

Kaip pranešti socialiniams tinklams apie netinkamą turinį?

Kaip pranešti apie „Facebook“ aptiktą netinkamą turinį?

[[#ex]]

Praneškite „Facebook“ administracijai

„Facebook“ – populiariausias socialinis tinklas tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje, turintis daugiau negu 1,5 mlrd. aktyvių naudotojų. Jame galima susirasti draugų, žaisti įvairius žaidimus, dalintis nuotraukomis, vaizdo įrašais ir kt. Tačiau šis socialinis tinklas gali suteikti ne tik malonių įspūdžių, bet ir sukelti rūpesčių. Turbūt jau ne vienam teko susidurti ir su blogomis naudojimosi šiuo tinklu pasekmėmis, kai gaunami įžeidžiantys ar grasinantys komentarai, suklastojamos ir pavagiamos paskyros, siunčiami smurtinio ir seksualinio pobūdžio vaizdai, privatumą pažeidžiančios nuotraukos, kurstoma rasinė neapykanta ir kt. Dažnas naudotojas, susidūręs su tokio pobūdžio turiniu, nežino ką daryti. Todėl pateikiame rekomendacijas, kaip reikėtų elgtis patekus į tokią situaciją.

„Facebook“ kūrėjai stengiasi savo socialinį tinklą pritaikyti viso pasaulio žmonių poreikiams, todėl taiko taisykles ( angl. Community Standards), kuriomis apibrėžia, kas yra leistina, o kas yra draudžiama. Šiame socialiniame tinkle draudžiamas neapykantos kurstymas, patyčios ir įžeidinėjimai, smurtas ir grasinimai, nudizmas ir pornografija, medžiaga, skatinanti savęs žalojimą, tapatybės vagystės, privatumo ir autorių teisių pažeidimai, sukčiavimas ir nepageidaujamos reklamos platinimas. „Facebook“ socialiniame tinkle užsiregistruoti gali tik asmenys, sulaukę trylikos metų.

„Facebook“ turi daugybę funkcijų ir jų nuolat daugėja. Kuo daugiau funkcijų, tuo sunkiau jas kontroliuoti. Netinkamas turinys gali būti įvairus (nepageidaujamos reklamos platinimas, netinkamos nuotraukos ar filmuota medžiaga, įvairūs komentarai, apgavystės ir kt.) ir gali atsirasti bet kurioje tinklalapio vietoje. „Facebook“ naudotojai. Apie įžeidžiantį, žalingą ar kitą netinkamą turinį vartotojai gali pranešti „Facebook“ administracijai, įrankių juostoje pasirinkę užduotį „Pranešti“ (angl. Report).

Detalius paaiškinimus, kaip rasti „Report“ mygtuką vienoje ar kitoje situacijoje galima rasti čia.

Pranešti apie netinkamą turinį taip pat galima „Facebook“ pagalbos centrui. Jį pasiekti galima paspaudus „Help“ mygtuką. Tinklalapyje jį raste keliose vietose arba tiesiog paspausti šią nuorodą https://www.facebook.com/help/.

Atsidariusiame lange pasirinkite temą „Report an Issue“ arba „Report Something“, kaip parodyta žemiau pateiktame paveikslėlyje.

Kas jau bandė pranešti „Facebook“ administratoriams apie netinkamą turinį, turbūt žino, kad tai padaryti nėra labai paprasta. Paspaudus mygtuką „Report“, reikia pateikti atsakymus į keletą klausimų, parašyti komentarą. Žemiau esančiame paveikslėlyje pateiktoje schemoje, kurioje galima matyti, kokius veiksmus naudotojas turi atlikti, kad pranešimas pasiektų „Facebook“ administratorius.

Jeigu į schemą pažvelgsime atidžiau, pamatysime, kad apie tam tikrą turinį gali pranešti tik konkretus naudotojas ar jo draugas, o apie bendro pobūdžio turinį gali pranešti bet kuris naudotojas. Turinys, apie kurį gali pranešti visi, yra ribojamas įstatymų (smurtiniai, seksualinio pobūdžio vaizdai, informacija susijusi su narkotikais, neapykantos kurstymas, neteisėtas reklamos platinimas ir kt.). Konkretus naudotojas gali pranešti apie medžiagą, kurios viešinimas nepažeidžia įstatymų bendrąja prasme, bet pažeidžia jo privatumą, pvz., asmeninių nuotraukų, telefono numerių ar pokalbių įrašų, finansinės informacijos viešinimas ir kt., taip pat naudotoją įžeidžiančių komentarų viešinimas.

Pranešti galima ir neturint „Facebook“ paskyros. Tai galima atlikti pasirinkus jau anksčiau minėtas temas „Report an Issue“ arba „Report Something“ (2 pav.) ir kairėje pusėje esančioje įrankių juostoje paspaudus „Don‘t Have an Account?“. Žemiau pateiktame paveikslėlyje matyti viena iš pranešimo formų, kurią galima užpildyti, jei nesate „Facebook“ naudotojas.

„Facebook“ administratoriai, peržiūrėję pateiktą skundą, atsiųs jums atsakymą, ar turinys pašalintas, ar ne.

Visą informaciją, kaip naudotis „Facebook“, galite rasti šio tinklalapio pagalbos centre.

Iškilus klausimams ar nepavykus pranešti „Facebook“ administracijai apie įžeidžiantį, žalingą ar kitą netinkamą turinį, visada galite kreiptis pagalbos į interneto karštąją liniją, išskyrus atvejus, kai netesėtai skelbiama asmeninė informacija.

Daugiau informacijos rasite čia.

[[#ex]]

Kaip pranešti apie „Youtube“ aptiktą netinkamą turinį?

[[#ex]]

Praneškite „Youtube“ administracijai

„Youtube“ yra vienas populiariausių tinklalapių pasaulyje, populiarumu nusileidžiantis tik „Facebook“ socialiniam tinklui ir „Google“ interneto paieškos sistemai. Tai tinklalapis, kuriame užsiregistravę naudotojai gali įkelti vaizdinę ir garsinę medžiagą, kurią po kelių akimirkų gali pamatyti visas pasaulis. „Youtube“ kūrėjai yra nustatę taisykles (angl. YouTube Community Guidelines), reglamentuojančias, kaip elgtis tinklalapyje, kokią informaciją galima skelbti. Bet, kaip žinia, ne visada taisyklių yra laikomasi.

Norint, kad draudžiamo turinio būtų kuo mažiau, „Youtube“ suteikia galimybę apie jį pranešti. Tai padaryti gali tik užsiregistravę naudotojai. Jeigu manote, kad tinklalapyje skelbiamas turinys pažeidžia „Youtube“ taisykles, reikia paspausti vėliavėlę, kaip parodyta žemiau pateiktame paveikslėlyje.

Paspaudus vėliavėlę, žemiau atsidarys langas, kuriame reikės nurodyti, netinkamo turinio pobūdį. Taip pat reikės pažymėti laiką, kada jis skelbiamas. Komentare galima pateikti papildomos informacijos. Pranešimų anketą taip pat galite rasti ir šiuo adresu https://www.youtube.com/reportabuse.

Jei skalbiama informacija buvo pažeistos autoriaus teisės arba buvo neteisėtai paskelbta asmeninė informacija, apie tokį pažeidimą gali pranešti tik pats šių teisių savininkas arba „Youtube“ naudotojas, kurio asmeninė informacija skelbiama be jo sutikimo. Skundą dėl privatumo pažeidimo galima užpildyti čia.

Gavę tokį skundą, „Youtube“ administratoriai įspės įkėlėją el. paštu ir duos 48 val., kad netinkamas turinys būtų pašalintas. Jei to nebus padaryta, tada „Youtube“ adminitracija išnagrinės skundą ir priims sprendimą dėl netinkamo turinio pašalinimo, taip pat įkėlėjo paskyros laikino sustabdymo ar panaikinimo. Jei įkėlėjas pašalins netinkamą turinį iš „Youtube“ per 48 val., pateikto skundo nagrinėjimas bus uždbaigtas. Apie atliktus veiksmus pranešėjas nėra informuojamas. Daugiau apie „Youtube“ privatumo politiką galite skaityti čia.

Iškilus klausimams ar nepavykus pranešti „Yotube“ administracijai apie įžeidžiantį, žalingą ar kitą netinkamą turinį, visada galite kreiptis pagalbos į interneto karštąją liniją, išskyrus atvejus, kai netesėtai skelbiama asmeninė informacija.

Daugiau informacijos rasite čia.

[[#ex]]

Kaip pranešti apie „Skype“ aptiktą netinkamą turinį?

[[#ex]]

Praneškite „Skype“ administracijai

„Skype“ – viena populiariausių IP telefonijos paslaugų pasaulyje. Naudojantis šia programa, galima bendrauti: rašyti žinutes, kalbėtis, perduoti vaizdą per internetinę kamerą, bendrauti su keliais asmenimis vienu metu, keistis failais ir t. t.

Dauguma „Skype“ teikiamų paslaugų yra nemokamos. Tačiau skambučiai į mobiliuosius ir fiksuotojo ryšio telefonus, tekstinių pranešimų siuntimas, vaizdo skambučiai (konferencijos) su daugiau nei 10 asmenų yra mokami.

„Skype“ turi savo elgesio taisykles, kurių rekomenduojama laikytis visiems programos naudotojams. Šias taisykles galite rasti čia. Tačiau, kaip dažnai pasitaiko, kuo programa populiaresnė, tuo didesnio internetinių nusikaltėlių susidomėjimo ji sulaukia.

Jei susidūrėte su asmeniu, kuris naudodamasis „Skype“ elgiasi nederamai, lengviausias sprendimas yra pašalinti šį žmogų iš adresatų sąrašo ir pranešti apie tai „Skype“ administracijai. Tai galite padaryti dešiniu pelės klavišu paspaudę ant nuorodos, žyminičios nepageidajamą asmenį ir atsiradusiame lange pasirinkę „Blokuoti šį žmogų“. Atsiradusioje lentelėje pažymėkite vieną ar abi varneles ir spauskite mygtuką „Blokuoti“, kaip parodyta žemiau pateiktame paveikslėlyje.

Jei suklydote ar persigalvojote ir norite atblokuoti vieną ar kitą „Skype“ adresatą, reikia nustatymų skiltyje susirasti privatumo nustatymus ir paspausti „Užblokuoti kontaktai“. Matysite visus užblokuotus adresatus. Tada pasirinkite tą, kurį norite atblokuoti, ir spauskite „Atblokuoti šį žmogų“.

Jei susidūrėte su rimtesnėmis problemomis (pvz., patyrėte saugumo ar privatumo pažeidimą, jūsų „Skype“ paskyra buvo užgrobta ar pan.) ir užblokuoti naudotoją nepakanka, galite kreiptis į „Skype“ administraciją užpildydami specialią formą (2 pav.).

Atsidariusiame lange galimi du pasirinkimai. Pirmasis –  dėl „Skype“ paskyros ir slaptažodžio, antrasis – dėl saugumo ir privatumo pažeidimų. Pasirinkus vieną iš jų, kitoje lango pusėje reikia dar tiksliau įvardyti problemą, kaip parodyta žemiau pateiktame paveikslėlyje.

Pasirinkus pirmąį variantą galima kreiptis į „Skype“ administraciją dėl paskyros kūrimo, slaptažodžio, paskyros vardo problemų taip pat dėl užblokuotos paskyros, o pasirinkus antrąjį variantą galima pranešti apie nepageidaujamas žinutes ir suaugusiems skirtą turinį, taip pat apie tapatybės vagystę, užvaldytą paskyrą ar apgavikiškus veiksmus. Pasirinkus tinkamiausią problemos apibūdinimą, reikia spausti mygtuką „Next“.

Atsivėrusiame naujame lange turėsite pasirinkti, kaip norite pateikti klausimą – el. paštu ar forume.

Iškilus klausimams ar nepavykus pranešti „Skype“ administracijai apie įžeidžiantį, žalingą ar kitą netinkamą turinį, visada galite kreiptis pagalbos į interneto karštąją liniją.

Daugiau informacijos rasite čia.

[[#ex]]

Kaip pranešti apie „Ask.fm“ aptiktą netinkamą turinį?

[[#ex]]

Praneškite „Ask.fm“ administracijai

„Ask.fm“ yra socialinis tinklas, kuriame asmenys gali užduoti vieni kitiems klausimus ir, kai to nori, gali į juos atsakyti.

Kai užduodate klausimą, galite pasirinkti, ar tai darysite anonimiškai, ar atskleisite savo vardą. Kai laukiate klausimų, galite pasirinkti, kad anoniminių negautumėte.

Visi klausimai pateinka į jūsų profilio gautų laiškų dėžutę. Niekas, išskyrus jus, negali matyti jūsų pašto dėžutėje esančių klausimų. Jie neskelbiami jūsų profilio puslapyje, kol nenusprendžiate į juos atsakyti. Kai tik atsakysite į klausimą, jis ir jūsų atsakymas pasirodys jūsų paskyroje.

Kiekvienas (net prie „Ask.fm neprisijungęs asmuo) gali matyti tai, ką paskelbėte savo profilyje. Iš savo profilio galite pašalinti bet ką, kas jums atrodo nereikalinga.

Kaip išjungti anoniminius klausimus?

Anonimiškumas socialiniame tinkle „Ask.fm“ nėra privalomas. Naudotojai gali pasirinkti, ar nori užduoti klausimus nurodydami vardą, ar ne, taip pat atsisakyti priimti anoniminius klausimus. Anoniminius klausimus galima išjungti spustelėjus nustatymų simbolį  , pasirinkus funkciją „Nustatymai“ ir nuėmus „varnelę“ nuo parinkties „Leisti anoniminius klausimus“.

Kaip kontroliuoti viešą matomumą socialiniame tinkle „Ask.fm“?

„Ask.fm“ yra vieša erdvė, skirta bendrauti. Visą socialiniame tinkle „Ask.fm“ paskelbtą turinį gali matyti kiekvienas svetainės narys ir lankytojas. Todėl, prieš skelbdami bet kokią asmeninę informaciją apie save ar kitus naudotojus, gerai pagalvokite. Paskelbtus atsakymus galima pašalinti iš profilio viršutiniame dešiniajame atsakymo kampe spustelėjus mygtuką „Ištrinti“.

Kaip užblokuoti nepageidaujamus naudotojus?

Galima užblokuoti kitus naudotojus, kad jie negalėtų siųsti jums klausimų. Tai galima padaryti spustelėjus mygtuką „Blokuoti“ jų profilio puslapyje. Užblokuoti naudotojai rodomi paskyros nuostatose.

Kaip elgtis su įžeidžiamais klausimais?

Jei gaunate klausimą, kuris jus verčia jaustis nejaukiai arba kelia nerimą, į jį atsakyti neprivalote. Turite dvi galimybes. Galite pašalinti klausimą spustelėję mygtuką „Ištrinti“ klausimų skyriuje arba užblokuoti siuntėją ir kartu pranešti apie jį spustelėję mygtuką „Pranešti“ arba „Blokuoti“ klausimų skyriuje. Naudotojas bus užblokuotas ir ateityje negalės siųsti jums klausimų.

Kaip pranešti apie netinkamus profilius?

Kartais socialiniame tinkle „Ask.fm galite rasti naudotojų netinkamų profilių. Norėdami pranešti apie tokį profilį, įeikite į naudotojo profilį, spustelėkite mygtuką „Pranešti“ ir pasirinkite pranešimo priežastį. Per 24 valandas pranešimas bus peržiūrėtas, o taisyklėms nusižengusiam naudotojui pritaikytos atitinkamos sankcijos.

Kaip pranešti apie nepriimtiną turinį?

Pastebėję paskelbtą nepriimtiną turinį, galite apie jį pranešti apatiniame dešiniajame paskelbimo kampe spustelėję mygtuką „Pranešti“. Apie įžeidžiamą ar nepriimtiną paskelbtą informaciją gali pranešti tiek socialinio tinklo nariai, tiek lankytojai. Ši informacija bus peržiūrėta per 24 valandas.

Kaip panaikinti netikrus profilius?

Jeigu jūsų asmeninę informaciją naudoja kitas asmuo, kreiptės į „Ask.fm“ administraciją užpildydami formą „Susisiekti su mumis“. Formą galite rasti čia.

[[#ex]]

Susiję straipsniai

Kaip saugiai naudotis programėle „Instagram“

Vienas populiariausių nuotraukų, vaizdo įrašų ir kt. turinio dalinimosi socialinis tinklas „Instagram“ skelbia, jog turi daugiau nei 1 mlrd. bent...

Kaip saugiai elgtis socialiniuose tinkluose

Socialiniai tinklai suteikia galimybę bendrauti su draugais ir pažįstamais visame pasaulyje. Vos keliais mygtuko paspaudimais galite rasti jus...

Platinami duomenų viliojimo el. laiškai

NKSC informuoja, jog šiuo metu Lietuvoje plinta duomenų išviliojimo (angl. phishing) el. laškai. Atidarius tokį el. laišką, jame yra informaciją...