Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.
Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis
Daugiau informacijos rasite čia.
Turėti dvi vienu metu veikiančias antivirusines programas yra nerekomenduojama. Vienu metu veikiančios kelios antivirusinės programos gali būti nesuderinamos, trikdyti kompiuterio darbą ir neatlikti savo funkcijų. Jeigu turite antivirusinę programą, tačiau norite išbandyti kitą, prieš įdiegdami naują programą, pirmąją būtinai pašalinkite iš kompiuterio.
Daugiau informacijos rasite skyriuje E. prekyba
Pirmiausia susisiekite su pardavėju arba jo atstovais. Galbūt įvyko techninė klaida, nebuvo gautas jūsų apmokėjimas ar siunta pasimetė pakeliui. Jei pirkote prekes arba paslaugas internetu, telefonu ar naudodami kitas ryšio priemones iš Lietuvos Respublikoje registruoto pardavėjo, prekes turite gauti per trisdešimt kalendorinių dienų nuo sutarties sudarymo, jeigu sutartis nenumato kitaip. Pardavėjui vėluojant įvykdyti užsakymą, pirmiausia reikėtų raštu kreiptis į pardavėją ir pateikti konkretų reikalavimą (nustatyti papildomą terminą sutarčiai įvykdyti arba reikalauti nutraukti prekės pirkimo-pardavimo sutartį ir grąžinti sumokėtus pinigus).
Pardavėjas ar paslaugos teikėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo prašymą ir pateikti motyvuotą atsakymą, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo kreipimosi gavimo dienos. Ginčo nepavykus išspręsti, siūlytume pateikti prašymą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (toliau - VVTAT), prie prašymo pridedant dokumentų, pagrindžiančių keliamo reikalavimo pagrįstumą, kopijas (tarp jų – dokumento, patvirtinančio, kad pinigai už prekę buvo sumokėti prašyme nurodytam pardavėjui, kopiją).
Jei prekės ar paslaugos buvo įsigytos iš kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, Islandijoje ar Norvegijoje veikiančio pardavėjo ar paslaugos teikėjo, dėl pažeistų teisių gynimo galite kreiptis į VVTAT padalinį Europos vartotojų centrą. Daugiau informacijos galite rasti adresu www.ecc.lt.
Lietuvoje nepageidaujamo el. pašto (spam) siuntimą reglamentuoja Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymas (69 str. 1 d., „Naudoti elektroninių ryšių paslaugas, įskaitant el. pašto pranešimų siuntimą, tiesioginės rinkodaros tikslu leidžiama tik esant išankstiniam abonento sutikimui“).
Šio įstatymo straipsnio nuostatų laikymosi priežiūrą vykdo Lietuvos Respublikos valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (toliau – VDAI).
Norėdami, kad būtų nagrinėjami nepageidaujamų laiškų siuntimo atvejai, turite kreiptis į VDAI su raštišku prašymu išnagrinėti Jūsų gaunamus el. pašto pranešimus, pridedant el. pašto pranešimų pavyzdžius su antraštėmis (full headers) ir ekrano nuotraukomis (printscreen).
Daugiau informacijos apie skundo pateikimą rasite https://vdai.lrv.lt.
Įsidiekite antivirusinę programą, skirtą išmaniesiems įrenginiams, kurią galima atsisiųsti iš „Google Play“, ,,Windows Store“ arba „App Store“ el. parduotuvės.
Daugiau informacijos rasite čia.
Tinklalapyje https://www.nksc.lt/ galite patikrinti, ar Jūsų kompiuteris nėra užfiksuotas kaip dalyvaujantis kenkėjiškoje veikloje, taip pat patikrinti kompiuterį ,,online“ skeneriais. Tinklalapyje https://www.nksc.lt/irankiai.html galima pasitikrinti, ar naudotojo tinklo įrenginyje nėra saugumo spragų, kurios atsiranda dėl SSDP, NTP, SNMP, DNS, NetBIOS protokolų tam tikrų trūkumų.
Dėl neteisėto asmeninės informacijos naudojimo socialiniuose tinkluose reikia kreiptis į socialinio tinklo administraciją, užpildant specialią formą. Apie neteisėtą asmeninės informacijos naudojimą gali pranešti tik šios informacijos savininkas.
Daugiau informacijos, kaip pranešti socialiniams tinklams apie netinkamą turinį, rasite čia.
Apie pastebėtą neteisėtą ar žalingą turinį internete, t. y. pornografiją, vaikų seksualinį išnaudojimą, rasinės ar tautinės nesantaikos kurstymą, smurtą ar kitą neigiamą poveikį nepilnamečiams darančią informaciją, pranešti galima RRT interneto karštajai linijai užpildžius specialią pranešimo formą adresu www.svarusinternetas.lt. Visi pranešimai yra patikrinami, o jiems pasitvirtinus ir radus neteisėtos arba žalingos informacijos Lietuvos tarnybinėse stotyse, siunčiami atitinkamoms Lietuvos institucijoms – Policijos departamentui arba Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai Atlikusios tyrimą, šios institucijos imasi atitinkamų veiksmų prieš nepageidaujamo turinio skelbėjus ir siekia, kad toks turinys būtų pašalintas iš interneto Jeigu svetainė, kurioje yra nepageidaujamas interneto turinys, yra kitų šalių tarnybinėse stotyse, informacija apie tai perduodama kitų šalių interneto karštosioms linijoms (jei tose šalyje jos yra) arba Policijos departamentui.
Gyventojams pavojingiausi saugumo incidentai:
Pažangusis elektroninis parašas (angl. advanced electronic signature), vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje (toliau – eIDAS reglamentas) 3 straipsnio 11 dalimi – tai elektroninis parašas, atitinkantis 26 straipsnyje nustatytus šiuos reikalavimus:
Kvalifikuotas elektroninis parašas (angl. qualified electronic signature), vadovaujantis eIDAS reglamento 3 straipsnio 12 dalimi – tai pažangusis elektroninis parašas, sukurtas naudojant kvalifikuotą elektroninio parašo kūrimo įtaisą ir patvirtintas kvalifikuotu elektroninio parašo sertifikatu.
Elektroninių parašų teisinė galia nustatyta: Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje (toliau – eIDAS reglamentas) 25 straipsnyje:
Vadovaujantis LR elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų įstatymo 5 straipsnio 1 dalimi, elektroninio parašo, neatitinkančio kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamų reikalavimų, kurie yra numatyti eIDAS reglamente, teisinė galia yra lygiavertė rašytiniam parašui, jeigu tokio elektroninio parašo naudotojai dėl to iš anksto susitaria raštu ir jeigu yra galimybė šį susitarimą išsaugoti patvariojoje laikmenoje.
O vadovaujantis to paties įstatymo 5 straipsnio 4 dalimi, juridinio asmens atstovo kvalifikuoto elektroninio parašo teisinė galia yra lygiavertė juridinio asmens atstovo rašytiniam parašui, patvirtintam juridinio asmens antspaudu, kai pareiga turėti antspaudą nustatyta juridinio asmens steigimo dokumentuose arba įstatymuose.