Kartais atsitinka taip, kad užsakytos prekės neatkeliauja laiku arba išvis nėra pristatomos. Priežasčių būna įvairių: techninės pardavėjo problemos, siuntų pasimetimas ar paprasčiausios apgavystės. Pateikiame rekomendacijas, kaip elgtis negavus prekių.
Kreipkitės į pardavėją – pirmiausia pabendraukite su pardavėjo atstovais. Galbūt įvyko techninė klaida, nebuvo gautas jūsų apmokėjimas ar siunta pasimetė pakeliui. Pardavėjas turi pristatyti daiktus, įsigytus naudojant el. ryšio priemones, per trisdešimt kalendorinių dienų nuo sutarties sudarymo, jeigu sutartis nenumato kitaip. Pardavėjui vėluojant įvykdyti užsakymą, pirmiausia reikėtų raštu kreiptis į pardavėją ir pateikti jam konkretų reikalavimą(nustatyti papildomą terminą sutarčiai įvykdyti arba reikalauti nutraukti prekės pirkimo-pardavimo sutartį ir grąžinti sumokėtus pinigus).
Pardavėjas / paslaugos teikėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo prašymą ne vėliau kaip per 14 dienų nuo kreipimosi gavimo dienos ir pateikti motyvuotą atsakymą. Ginčo nepavykus išspręsti, siūlytume pateikti prašymą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT), prie prašymo pridedant dokumentų, pagrindžiančių keliamo reikalavimo pagrįstumą, kopijas (tarp jų – dokumento, patvirtinančio, kad pinigai už prekę buvo sumokėti prašyme nurodytam pardavėjui, kopiją).
Jeigu pristatyta prekė neatitinka jūsų lūkesčių, grąžinti prekę galima dėl bet kokios priežasties, pavyzdžiui, vien todėl, kad persigalvojote. Europos Sąjungoje turite teisę per 14 dienų grąžinti internetu arba kitais nuotolinės prekybos būdais, pavyzdžiui, telefonu, paštu arba iš prekybos agento, įsigytus pirkinius bei atgauti visus sumokėtus pinigus. Atkreipiame dėmesį, kad 14 dienų prekių grąžinimo laikotarpis netaikomas:
• lėktuvų ir traukinių bilietams, koncertų bilietams, viešbučių kambarių užsakymams, automobilių nuomai, maitinimo paslaugų užsakymams,
• prekėms ir gėrimams, kurie jums pristatomi reguliariai (pvz., ūkininko pristatomi produktai),
• pagal užsakymą pagamintoms arba aiškiai asmeninėms reikmėms pritaikytoms prekėms (pvz., asmeniškai pasiūti kostiumai),
• garso, vaizdo turiniui ar supakuotai kompiuterinei programinei įrangai (pavyzdžiui, DVD diskai), kurios yra gautos ir atplėštos,
• skaitmeniniam turiniui internete, jei turinį jau parsisiuntėte ir juo naudojatės,
• prekėms, įsigytoms iš privačių asmenų,
• skubaus remonto arba techninės priežiūros darbams; pavyzdžiui, iškvietus santechniką pataisyti prakiurusio dušo, nebegalima atšaukti darbų, kai jau yra sutarta dėl paslaugų kainos.
Plačiau su Europos Sąjungos teritorijoje galiojančiomis nuotolinės prekybos taisyklėmis galite susipažinti čia.
Jeigu negaunate prekės, kurią pirkote iš Europos Sąjungoje esančio pardavėjo, vadovaujantis Vartotojų teisių apsaugos įstatymu, visų pirma reiktų kreiptis į patį pardavėją, nurodyti pinigų sumokėjimo datą, pateikti tai patvirtinančių dokumentų kopijas bei pareikšti reikalavimą dėl prekių pristatymo arba pinigų grąžinimo. Bendroji Civiliniame kodekse įtvirtinta taisyklė yra ta, kad pardavėjas prekes, kurios užsakytos naudojant el. ryšio priemones, turi pristatyti per 30 dienų terminą, jei šalys nesusitarė kitaip. ES valstybės įmonei nevykdant reikalavimo dėl prekės pristatymo ar pinigų grąžinimo, Jūs turite teisę kreiptis į VVTAT padalinį, Europos vartotojų centrą, kuris yra įgaliotas spręsti ginčus, kurie kyla tarp vartotojo ir kitoje ES valstybėje narėje veikiančio ūkio subjekto. Su Europos vartotojų centru galima susisiekti adresu Algirdo g. 31, Vilniuje, tel. (8 5) 2650368, el. paštas [email protected], svetainė ecc.lt.