Būk saugus elektroninėje erdvėje!

Negaunu užsakytų prekių. Ką daryti?

*spausdinti*

Kartais atsitinka taip, kad užsakytos prekės neatkeliauja laiku arba nėra pristatomos apskritai. Priežasčių būna įvairių – techninės pardavėjo problemos, siuntų pasimetimas ar paprasčiausios apgavystės. Pateikiame rekomendacijas, kaip elgtis negaunant prekių.

 

Kreipkitės į pardavėją – pirmiausia pabendraukite su pardavėjo atstovais. Galbūt įvyko techninė klaida, nebuvo gautas jūsų apmokėjimas ar siunta pasimetė pakeliui. Pardavėjas turi pateikti daiktus, įsigytus naudojant ryšio priemones, per trisdešimt kalendorinių dienų nuo sutarties sudarymo, jeigu sutartis nenumato kitaip. Pardavėjui vėluojant įvykdyti užsakymą, pirmiausia reikėtų raštu kreiptis į pardavėją ir pateikti konkretų reikalavimą jo atžvilgiu (nustatyti papildomą terminą sutarčiai įvykdyti arba reikalauti nutraukti prekės pirkimo-pardavimo sutartį ir grąžinti sumokėtus pinigus). Pardavėjas turi pareigą vartotojui pateikti rašytinį atsakymą per 10 dienų. Ginčo nepavykus išspręsti, siūlytume pateikti prašymą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT), prie prašymo pridedant dokumentų, pagrindžiančių keliamo reikalavimo pagrįstumą, kopijas (tarp jų – dokumento, patvirtinančio, kad pinigai už prekę buvo sumokėti prašyme nurodytam pardavėjui, kopiją).

 

Jeigu pristatyta prekė neatitinka jūsų lūkesčių - daiktų grąžinimo taisyklės, kai prekės įsigyjamos internetu, įtvirtintos Civiliniame kodekse ir Ūkio ministro įsakymu patvirtintose Daiktų pardavimo ir paslaugų teikimo, kai sutartys sudaromos naudojant ryšio priemones, taisyklėse. Šiuose teisės aktuose numatyta, kad įsigyjant prekę internetu pirkėjas turi teisę atsisakyti pirkimo – pardavimo sutarties, sudarytos naudojant ryšio priemones, pranešdamas apie tai raštu pardavėjui per septynias darbo dienas nuo daikto pristatymo dienos, kai parduodamas daiktas. Tačiau pažymėtina, kad pirkėjas neturi teisės pasinaudoti šia galimybe, jeigu sutartis buvo sudaryta dėl:

  • Garso ir vaizdo kūrinių ir fonogramų bet kokiose vaizdo ar garso laikmenose, kompiuterių programų tiekimo ir pirkėjas pažeidė pakuotės apsaugas;
  • Laikraščių, žurnalų ar kitų periodinių leidinių tiekimo;
  • Dalyvavimo žaidimuose ir loterijose. Su Ūkio ministro įsakymu patvirtintomis Daiktų pardavimo ir paslaugų teikimo, kai sutartys sudaromos naudojant ryšio priemones, taisyklėmis galite susipažinti čia.

 

Jeigu negaunate prekės, kurią pirkote iš Europos Sąjungoje esančio pardavėjo - vadovaujantis Vartotojų teisių apsaugos įstatymu, visų pirma reiktų kreiptis į patį pardavėją – nurodyti pinigų sumokėjimo datą, pateikti tai patvirtinančių dokumentų kopijas, bei pareikšti reikalavimą dėl prekių pristatymo arba pinigų grąžinimo. Bendroji Civiliniame kodekse įtvirtinta taisyklė yra ta, kad pardavėjas prekes, kurios užsakytos naudojant ryšio priemones, turi pristatyti per 30 dienų terminą, jei šalys nesusitarė kitaip. ES valstybės įmonei nevykdant reikalavimo dėl prekės pristatymo ar pinigų grąžinimo, Jūs turite teisę kreiptis į VšĮ Europos vartotojų centrą, kuris yra įgaliotas spręsti ginčus, kurie kyla tarp vartotojo ir kitoje ES valstybėje narėje veikiančio ūkio subjekto. Su VšĮ Europos vartotojų centru galima susisiekti adresu Odminių g. 12, Vilniuje, tel. (8 5) 2650368, el. paštas info\@/ecc.lt, svetainė – www.ecc.lt 

Užduokite mums klausimą

Dienos klausimas

Kiek skirtingų slaptažodžių naudojate prisijungimui prie įvairių el. paslaugų?
Rezultatai

 

Naujienų prenumerata

Užsisakyti