BDAR

Kaip pranešti socialiniams tinklams apie netinkamą turinį?

Kaip pranešti socialiniams tinklams apie netinkamą turinį?

Kaip pranešti „Facebook“?

[[#ex]]

Praneškite „Facebook“

„Facebook“ – populiariausias socialinis tinklas tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje, turintis daugiau negu 1,5 mlrd. aktyvių vartotojų. „Facebook“ galima susirasti draugų bendravimui, žaisti įvairius žaidimus, dalintis nuotraukomis, vaizdo įrašais ir kt. Tačiau šis socialinis tinklas gali suteikti ne tik malonių įspūdžių, bet sukelti ir rūpesčių. Turbūt jau ne vienam teko susidurti ir su blogąja šio tinklo puse: įžeidžiantys ar grasinantys komentarai, suklastotos ir pavogtos paskyros, smurtinio ir seksualinio pobūdžio vaizdai, privatumą pažeidžiančios nuotraukos, rasinė neapykanta ir kt. Dažnas vartotojas, susidūręs su tokio pobūdžio turiniu, nežino ką daryti. Todėl pateikiame rekomendacijas, kaip reikėtų elgtis patekus į tokią situaciją.

„Facebook“ kūrėjai stengiasi jį pritaikyti viso pasaulio žmonių poreikiams. Todėl šis socialinis tinklas turi taisykles (community standards), kuriomis apibrėžiama, kas yra leistina, o kas yra draudžiama. Šiame socialiniame tinkle draudžiamas neapykantos kurstymas, patyčios ir įžeidinėjimai, smurtas ir grasinimai, nudizmas ir pornografija, medžiaga skatinanti savęs žalojimą, tapatybės vagystės, privatumo ir autorių teisių pažeidimai, sukčiavimas ir nepageidaujamos reklamos platinimas. „Facebook“ socialiniame tinkle užsiregistruoti gali tik asmenys, sulaukę trylikos metų.

„Facebook“ turi daugybę funkcijų ir jų nuolat daugėja. Kuo funkcijų daugiau, tuo sunkiau jas kontroliuoti. Netinkamas turinys gali būti įvairus (nepageidaujamos reklamos platinimas, netinkamos nuotraukos ar filmuota medžiaga, įvairūs komentarai, apgavystės ir kt.) ir gali atsirasti bet kurioje tinklalapio vietoje. „Facebook“ vartotojai apie įžeidžiantį, žalingą ar kitą netinkamą turinį gali pranešti, naudodamiesi mygtuku „Pranešti“ (angl. Report)“.

Detalius paaiškinimus, kaip rasti „Report“ mygtuką vienoje ar kitoje situacijoje galima rasti čia.

Pranešti apie netinkamą turinį taip pat galima pasinaudojus „Facebook“ pagalbos centru. Jį pasiekti galima paspaudus „Help“ mygtuką. Tinklalapyje jį galite rasti keliose vietose arba tiesiog paspausti šią nuorodą https://www.facebook.com/help/.

Atsidariusiame lange spaudžiame „Report an Issue“ arba „Report Something“, kaip parodyta žemiau pateiktame paveikslėlyje.

Kas jau bandė pranešti „Facebook“ administratoriams apie netinkamą turinį, turbūt žino, kad tai padaryti nėra labai paprasta. Paspaudus mygtuką „Report“, reikia pateikti atsakymus į dar keletą klausimų, parašyti komentarą. Žemiau esančiame paveikslėlyje pateikiame schemą, kurioje galima matyti, kokius veiksmus vartotojas turi atlikti, kol pranešimas pasiekia „Facebook“ administratorius.

Jeigu į schemą pažvelgsime atidžiau, pamatysime, kad apie vieną dalį turinio gali pranešti tik konkretus vartotojas ar jo draugas, o apie kitą dalį turinio gali pranešti bet kuris vartotojas. Turinys, apie kurį gali pranešti visi, yra ribojamas įstatymų (smurtiniai, seksualinio pobūdžio vaizdai, informacija susijusi su narkotikais, neapykantos kurstymas, neteisėtas reklamos platinimas ir kt.). Konkretus vartotojas gali pranešti apie medžiagą, kurios viešinimas nepažeidžia įstatymų bendrąja prasme, bet pažeidžia jo privatumą. Pvz., asmeninių nuotraukų, telefono numerių ar pokalbių įrašų, finansinės informacijos viešinimas ir kt. Taip pat vartotoją įžeidžiantys komentarai.

Pranešti galima ir neturint „Facebook“ paskyros. Tai galima atlikti paspaudus jau anksčiau minėtus mygtukus „Report an Issue“ arba „Report Something“ (2 pav.) ir pasirinkus „Don‘t have an Account?“. Žemiau esančiame paveikslėlyje pateikta viena iš formų, kurią galima užpildyti, jei nesate „Facebook“ naudotojas.

„Facebook“ administratoriai, peržiūrėję pateiktą skundą, atsiunčia atsakymą, ar turinys pašalintas, ar ne.

Visą informaciją, kaip naudotis „Facebook“ galite rasti šio tinklalapio pagalbos centre .

Iškilus klausimams ar nepavykus pranešti „Facebook“ apie įžeidžiantį, žalingą ar kitą netinkamą turinį, visada galite kreiptis pagalbos į interneto karštąją liniją, išskyrus atvejus, kai netesėtai skelbiama asmeninė informacija.

Daugiau informacijos rasite čia.

[[#ex]]

Kaip pranešti „Youtube“?

[[#ex]]

Praneškite „Youtube“

„Youtube“ yra vienas populiariausių tinklalapių pasaulyje, nusileidžiantis tik „Facebook“ ir „Google“. Tai tinklalapis, kuriame užsiregistravę vartotojai gali įkelti vaizdinę ir garsinę medžiagą. Ją po kelių akimirkų gali pamatyti visas pasaulis. „Youtube“ kūrėjai yra nustatę taisykles (YouTube Community Guidelines), reglamentuojančias, kaip elgtis tinklalapyje, kokią informaciją galima skelbti. Šias taisykles galite rasti čia. Bet, kaip žinia, ne visada taisyklių yra laikomasi.

Norint, kad draudžiamo turinio būtų kuo mažiau, „Youtube“ suteikia galimybę apie jį pranešti. Tai padaryti gali tik užsiregistravę vartotojai. Jeigu manote, kad tinklalapyje patalpintas turinys pažeidžia „Youtube“ taisykles, reikia paspausti vėliavėlę, kaip parodyta žemiau pateiktame paveikslėlyje.

Paspaudus vėliavėlę, žemiau pasirodys langas, kuriame reikės patikslinti, kokio pobūdžio yra turinys. Taip pat reikės pažymėti laiką, kada jis rodomas. Komentare galima palikti papildomos informacijos. Pranešimų anketą tai pat galite pasiekti ir šiuo adresu https://www.youtube.com/reportabuse

Jei patalpintame turinyje buvo pažeistos autoriaus teisės arba neteisėtai skelbiama asmeninė informacija, apie tokį pažeidimą gali pranešti tik pats šių teisių savininkas arba vartotojas, kurio asmeninė informacija skelbiama be jo sutikimo. Skundą dėl privatumo pažeidimo galima užpildyti čia.

Gavęs tokį skundą, „Youtube“ įspės įkėlėją el. paštu ir duos 48 val., kad medžiaga būtų pašalinta. Jei to nebus padaryta, tada „Youtube“ išnagrinės skundą ir priims sprendimą dėl pašalinimo, taip pat įkėlėjo paskyros laikino sustabdymo ar pašalinimo. Jei įkėlėjas pašalins įtariamą medžiagą iš tinklalapio per 48 val., pateiktas skundas bus uždarytas. Apie atliktus veiksmus pranešėjas nėra informuojamas. Daugiau apie „Youtube“ privatumo politiką galite skaityti čia.

Iškilus klausimams ar nepavykus pranešti „Yotube“ apie įžeidžiantį, žalingą ar kitą netinkamą turinį, visada galite kreiptis pagalbos į interneto karštąją liniją, išskyrus atvejus, kai netesėtai skelbiama asmeninė informacija.

Daugiau informacijos rasite čia.

[[#ex]]

Kaip pranešti „Skype“?

[[#ex]]

Praneškite „Skype“

„Skype“ – viena populiariausių IP telefonijos paslaugų pasaulyje. Naudojantis šia programa, galima bendrauti su žmonėmis: rašyti žinutes, kalbėtis, perduoti vaizdą per internetinę kamerą, bendrauti su keliais asmenimis vienu metu, keistis failais ir t. t.

Dauguma „Skype“ teikiamų paslaugų yra nemokamos. Tačiau skambučiai į mobiliuosius ir fiksuotojo ryšio telefonus, tekstinių pranešimų siuntimas, vaizdo skambučiai (konferencijos) su daugiau nei 10 žmonių yra mokami.

„Skype“ turi savo elgesio taisykles, kurių rekomenduojama laikytis visiems programos naudotojams. Šias taisykles galite rasti čia. Tačiau, kaip dažnai pasitaiko, kuo programa populiaresnė, tuo didesnio internetinių nusikaltėlių susidomėjimo ji sulaukia.

Jei susidūrėte su žmogumi, kuris naudodamasis „Skype“ elgiasi nederamai, lengviausias sprendimas yra pašalinti šį žmogų iš adresatų sąrašo ir pranešti apie tai „Skype“. Tai padarysite paspaudę dešinįjį pelės klavišą ant „Skype“ adresato ir atsiradusiame lange pasirinkę „Blokuoti šį žmogų“. Atsiradusioje lentelėje pažymėkite vieną ar abi varneles ir spauskite mygtuką „Blokuoti“, kaip parodyta žemiau pateiktame paveikslėlyje.

Jei suklydote ar persigalvojote ir norite atblokuoti vieną ar kitą „Skype“ adresatą, reikia nustatymų skiltyje susirasti privatumo nustatymus ir paspausti „Užblokuoti kontaktai“. Matysite visus užblokuotus adresatus, tada pasirinkite tą, kurį norite atblokuoti, ir spausite „Atblokuoti šį žmogų“.

Jei susidūrėte su rimtesnėmis problemomis (pvz., patyrėte saugumo ar privatumo pažeidimą, jūsų „Skype“ paskyra buvo užgrobta ar pan.) ir užblokuoti naudotoją neužtenka, galite kreiptis į „Skype“ užpildydami specialią formą (2 pav.).

Atsidariusiame lange galimi du pasirinkimai. Pirmasis – „Skype“ paskyra ir slaptažodis, antrasis – saugumo ir privatumo pažeidimai. Pasirinkus vieną jų, kitoje lango pusėje reikia dar tiksliau įvardyti problemą, kaip parodyta žemiau pateiktame paveikslėlyje.

Pirmajame skyriuje galima kreiptis dėl „Skype“ paskyros kūrimo, slaptažodžio, paskyros vardo problemų taip pat dėl užblokuotos paskyros, antrajame galima pranešti apie nepageidaujamas žinutes ir suaugusiems skirtą turinį taip pat apie tapatybės vagystė, užvaldytą paskyrą ar apgavikiškus veiksmus. Pasirinkus tinkamiausią problemos apibūdinimą, reikia spausti „Next“ mygtuką.

Atsivėrusiame naujame lange turėsite pasirinkti, kaip norite pateikti klausimą – el. paštu ar forume.

Iškilus klausimams ar nepavykus pranešti „Skype“ apie įžeidžiantį, žalingą ar kitą netinkamą turinį, visada galite kreiptis pagalbos į interneto karštąją liniją.

Daugiau informacijos rasite čia.

[[#ex]]

Kaip pranešti „Google+“?

[[#ex]]

Praneškite „Google+“

„Google+“ yra socialinis tinklas, priklausantis kompanijai „Google“. Šio socialinio tinklo naudotojai gali pranešti apie pastebėtą neteisėtą ir (ar) žalingą turinį (netinkamus įrašus, nuotraukas, vaizdinę medžiagą arba profilius) tinklo valdytojams.

„Google+“ turi savo taisykles, kurios nustato, kas šiame socialiniame tinkle leidžiama, o kas ne.

Apie ką galiu pranešti „Google+“?

Apie pažeidimus, susijusius su tapatybe:

  • Kitų žmonių konfidencialios asmeninės informacijos bendrinimą.
  • Kito asmens paskyros naudojimą be jo leidimo.
  • Apsimetinėjimą kitu asmeniu arba netikrų profilių kūrimą.

Apie įžeidžiančius įrašus:

  • Priekabiavimą arba tyčiojimąsi iš kito asmens.
  • Neapykantą tam tikroms grupėms dėl rasės ar etninės kilmės, religijos, negalios, lyties, amžiaus, tautybės, karinės tarnybos ar seksualinės orientacijos (lytinės tapatybės).
  • Smurtinį turinį.

Neteisėtą veiklą:

  • Įrašus, kuriais reklamuojama neteisėta veikla arba kontroliuojamų prekių ir paslaugų pardavimas (pvz., alkoholio ir tabako).

Pornografiją ir pedofiliją:

  • Vaizdus, kuriuose seksualiai išnaudojami vaikai.
  • Pornografiją.

Pranešti apie netinkamą turinį „Google+“ administracijai gali tik šiame socialiniame tinkle užsiregistravę naudotojai.

Norėdami pranešti apie pastebėtą netinkamą turinį, ieškokite išskleidžiamojo meniu rodyklės viršutiniame dešiniajame įrašo kampe arba vėliavėlės viršutiniame dešiniajame komentaro kampe.

Jei turinys pažeidžia „Google+“ taisykles, jis bus pašalintas iš socialinio tinklo arba bus užblokuotas jį paskelbęs naudotojas.

Asmens blokavimas

Jei norite uždrausti asmenims susisiekti su jumis „Google+“ sistemoje, galite juos užblokuoti. Jei užblokuosite asmenį, per 24 val. „Google+“ atliks šiuos pakeitimus:

  • Jūs nebepriklausysite vienas kito draugų ratui. Būsite pašalinti iš to asmens draugų rato, ir jis negalės jūsų pakviesti draugauti iš naujo, kol jūs nepanaikinsite blokavimo. Asmuo bus pašalintas ir iš jūsų draugų, įskaitant ir išplėstuosius ratus.
  • Asmuo nebematys jūsų įrašų. Po to, kai jį užblokuosite, asmuo nebegalės matyti jūsų įrašų arba komentarų, kuriuos rašysite apie kitų žmonių įrašus.
  • Asmuo nebegalės susisiekti su jumis „Google+“ arba „Google Hangout“. Asmuo nebegalės minėti jūsų savo įrašuose arba komentaruose. Tačiau, jei užblokuotas asmuo žino jūsų el. pašto adresą, jis galės siųsti jums el. laiškus.

Svarbu: Asmuo yra blokuojamas tik tada, kai jis yra prisijungęs prie savo „Google+“ paskyros. Pvz., jei asmuo, kurį užblokavote, yra prisijungęs, jis nematys jūsų viešųjų įrašų. Bet, jei toks asmuo nėra prisijungęs, jis galės matyti šiuos įrašus.

[[#ex]]

Kaip pranešti „ask.fm“?

[[#ex]]

Praneškite „ask.fm“

Ask.fm yra socialinis tinklas, leidžiantis žmonėms užduoti klausimų vieni kitiems ir, kai to nori, į juos atsakyti.

Kai užduodate klausimą, galite pasirinkti, ar tai darysite anonimiškai, ar atskleisite savo vardą. Kai laukiate klausimų, galite pasirinkti, kad anoniminių negautumėte.

Visi klausimai ateina į jūsų profilio gautų laiškų dėžutę. Niekas, išskyrus jus, negali matyti jūsų pašto dėžutėje esančių klausimų. Jie neskelbiami jūsų profilio puslapyje, kol nenusprendžiate į juos atsakyti. Kai tik atsakysite į klausimą, jis ir jūsų atsakymas pasirodys jūsų paskyroje.

Kiekvienas (net prie Ask.fm neprisijungęs asmuo) gali matyti tai, ką paskelbėte savo profilyje. Iš savo profilio galite pašalinti bet ką, kas jums atrodo nereikalinga.

Kaip išjungti anoniminius klausimus?

Anonimiškumas Ask.fm nėra privalomas. Naudotojai gali pasirinkti, ar nori užduoti klausimus nurodydami vardą, ar ne, taip pat atsisakyti priimti anoniminius klausimus. Anoniminius klausimus galima išjungti spustelėjus nustatymų simbolį tada „Nustatymai“, ir nuimti „varnelę“ nuo „Leisti anoniminius klausimus“.

Kaip kontroliuoti viešą matomumą Ask.fm svetainėje?

Ask.fm yra vieša erdvė, skirta bendrauti. Visą Ask.fm paskelbtą turinį galės matyti kiekvienas svetainės narys ir lankytojas. Todėl, prieš skelbdami bet kokią asmeninę informaciją apie save ar kitus naudotojus, gerai pagalvokite. Paskelbtus atsakymus galima pašalinti iš profilio spustelėjus mygtuką „ištrinti“ viršutiniame dešiniajame atsakymo kampe.

Kaip užblokuoti nepageidaujamus naudotojus?

Galima užblokuoti kitus naudotojus, kad jie negalėtų siųsti jums klausimų. Tai galima padaryti spustelėjus mygtuką „blokuoti“ jų profilio puslapyje. Užblokuoti naudotojai rodomi paskyros nuostatose.

Kaip elgtis su įžeidžiamais klausimais?

Jei gaunate klausimą, kuris jus verčia jaustis nejaukiai arba kelia nerimą, į jį atsakyti neprivalote. Turite dvi galimybes. Galite pašalinti klausimą spustelėję mygtuką „ištrinti“ klausimų skyriuje arba užblokuoti siuntėją ir kartu pranešti apie jį spustelėję mygtuką „pranešti“ arba „blokuoti“ klausimų skyriuje. Naudotojas bus užblokuotas ir ateityje negalės siųsti jums klausimų.

Kaip pranešti apie netinkamus profilius?

Kartais Ask.fm galite rasti netinkamų profilių. Norėdami pranešti apie tokius profilius, eikite į naudotojo profilį, spustelėkite mygtuką „pranešti“ ir pasirinkite pranešimo priežastį. Per 24 valandas pranešimas bus peržiūrėtas, o taisyklėms nusižengusiam naudotojui pritaikytos atitinkamos sankcijos.

Kaip pranešti apie nepriimtiną turinį?

Pastebėję paskelbtą nepriimtiną turinį, galite apie jį pranešti spustelėję mygtuką „pranešti“ apatiniame dešiniajame paskelbimo kampe. Apie įžeidžiamą ar nepriimtiną paskelbtą informaciją gali pranešti tiek nariai, tiek lankytojai. Ši informacija bus peržiūrėta per 24 valandas.

Kaip panaikinti netikrus profilius?

Jeigu jūsų asmeninę informaciją naudoja kažkas kitas, turite kreiptis į Ask.fm administraciją užpildę formą „Susisiekti su mumis“. Formą galite rasti čia.

[[#ex]]

Susiję straipsniai

Kaip pranešti apie žalingą turinį socialiniuose tinkluose

Socialiniai tinklai - tai patogus ir labai populiarus būdas dalintis informacija bei bendrauti su pažįstamais ir nepažįstamais asmenimis, tačiau...

Kaip saugiai elgtis socialiniuose tinkluose

Socialiniai tinklai suteikia galimybę bendrauti su draugais ir pažįstamais visame pasaulyje. Vos keliais mygtuko paspaudimais galite rasti jus...