Nuo kitų metų įsigalios Lietuvos Respublikos civilinio kodekso bei Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo pakeitimai.
Jeigu kitais metais nuspręsite įsigyti kompiuterinį žaidimą ar atsisiųsti elektroninę knygą, atkreipkite dėmesį, kad nuo 2022 metų įsigalios aiškiai įtvirtintos vartotojų teisės, įsigijus ir skaitmenines prekes ar paslaugas.
Įsigiję televizorių, kuris po kelių dienų sugedo, pirmiausia galėsite kreiptis į pardavėją dėl nekokybiško televizoriaus remonto arba pakeitimo. Susigrąžinti sumokėtus pinigus galėsite tik tada, jeigu pardavėjas nepataisys arba nepakeis prekės.
Nusprendę įsigyti elektrinį virdulį už 15 eurų, kuris paaiškės esąs nekokybiškas, o su pardavėju nepavyks susitarti dėl trūkumų ištaisymo, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), greičiausiai, atsisakys nagrinėti kilusį ginčą. Nuo 2022 metų taikoma vartojimo ginčų, kurie nagrinėjami ne teismo tvarka, minimali vertė - 20 Eur.
Na, o jeigu VVTAT priims nutarimą, kuriuo pripažins tam tikras pardavėjo sutartyje numatytas sąlygas nesąžiningomis vartotojui, o pardavėjas ir toliau nepaisydamas priimto nutarimo jas taikys, grės teisės aktuose nustatytos sankcijos.
Šie ir kiti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso ir Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo pakeitimai, įsigaliosiantys nuo 2022 metų sausio, yra susiję su ES teisės aktų įgyvendinimu, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės rekomendacijomis, įvertinus vartotojų teisių apsaugą Lietuvoje, bei su vartotojų ginčų ne teismo tvarka nagrinėjimo tobulinimu.
Daugiau apie įstatymų naujoves vartotojų teisių apsaugos srityje skaitykite VVTAT tinklapyje.