Kai Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) išnagrinėti ginčai vartotojų naudai, teiktos rekomendacijos verslininkams ar skirtos sankcijos nepadeda sustabdyti vartotojų teisių pažeidimų internete, VVTAT imasi kraštutinės priemonės – kreiptis dėl prieigos prie konkrečių svetainių blokavimo.
Tiek dėl UAB „Rimkėja“ internetinės parduotuvės www.perkupigiau.lt , tiek dėl UAB „Dosnu“ internetinės parduotuvės www.dosnu.lt VVTAT gavo ne vieną dešimtį vartotojų skundų dėl nepristatytų prekių, dėl pristatytų ne tų, kurias užsakė, prekių, dėl terminų nesilaikymo ir pan. Išnagrinėjusi ginčus ne teismo tvarka, VVTAT priėmė vartotojų reikalavimus tenkinančius sprendimus, kurie yra privalomi vykdyti. Beje, UAB „Rimkėja“ tyrimų metu keitė pavadinimus ir veikė kaip UAB „Borevita“ ar UAB „Milanvita“.
Taip pat abiems bendrovėms VVTAT yra skyrusi sankcijas už informacijos neteikimą. UAB „Borevita“ skirta 2750,00 Eur bauda, o UAB „Dosnu“ – 2420,00 Eur bauda. Dėl internetinės parduotuvės www.perkupigiau.lt blokavimo VVTAT jau yra gavusi teismo leidimą, pagal kurį kreipėsi į visus interneto paslaugų tiekėjus nurodydama blokuoti prieigą prie šios internetinės parduotuvės domeno. Dėl www.dosnu.lt blokavimo VVTAT dar vakar sulaukė teismo nutarties dėl leidimo blokuoti ir per artimiausias dienas inicijuos reikiamas procedūras tokio sprendimu įgyvendinimui.
Vis dėlto, pirkimas internete reikalauja ir didelio pačių vartotojų atidumo, ypač perkant socialiniuose tinkluose ar iš ne ES registruotų pardavėjų. VVTAT pataria tikrinti informaciją apie pardavėją, jo kontaktus, pasiskaityti kitų vartotojų komentarus, atkreipti dėmesį į klaidas tekste ir pan. Daugiau VVTAT patarimų čia: https://www.vvtat.lt/vartotojams/atmintines/817#c-13
Šaltinis: VVTAT